Hoe kook je sperzie boontjes voor als je ze wilt invriezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
16.3K

Het beste antwoord

Haal de puntjes van de sperziebonen en was ze. Breng in een pan ruim water aan de kook en blancheer hierin de sperziebonen 3 minuten. Doe de sperziebonen in een vergiet, laat ze afkoelen onder de koude kraan en laat ze dan uitlekken. Verpak de sperziebonen in diepvrieszakken en vries ze in. De sperziebonen kunnen 9 tot 12 maanden in de vriezer worden bewaard...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Even aan de kook brengen en zodra het water kookt de bonen afgieten,af laten koelen en dan invriezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hoeft ze alleen even te blancheren dus een minuutje in kokend water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
water aan de kook brengen en 3 minuten laten koken .
Afschrikken met koud water .
uit laten druipen en invriezen.
12 jaar geleden
Blancheren dit is even 5 max minuten koken dan afspoelen en dan kan je ze invriezen wel koud laten worden